5. Vragen wij voor elke verwerking je toestemming?

5.1. In welke gevallen hebben we jouw toestemming nodig?

Wij vragen steeds jouw toestemming om persoonlijke berichten met al dan niet commerciële informatie naar jou te sturen.
Maak je bijvoorbeeld een account aan voor e-Lotto, Lottery Club, e-Scooore of Lotto Surprise, dan kan je meteen toestemming geven om geïnformeerd te worden. Zo blijf je op de hoogte van nieuws, jackpots, exclusieve aanbiedingen en acties van de Nationale Loterij.

Je wil je e-mailvoorkeuren aanpassen? Dat doe je via je account van onze online diensten (zoals e-lotto en Lottery Club) of via de link onderaan elke nieuwsbrief die je van ons krijgt.

Wil je via een abonnement spelen? Dan moet je ook op het inschrijvingsformulier jouw toestemming geven om op de hoogte te blijven van aanbiedingen en voordelen van de Nationale Loterij.

5.2 In welke gevallen is het niet nodig om je toestemming te hebben?

Ook indien we ons niet baseren op toestemming zullen jouw persoonsgegevens enkel rechtmatig worden verwerkt. Dit betekent dat we alleen gegevens verwerken indien we een gepaste wettelijke grondslag hebben.

Samenvattend mag je er zeker van zijn, indien we jouw toestemming niet hebben, dat we je
persoonsgegevens alleen gebruiken of verwerken in deze gevallen:

  • je gegevens zijn noodzakelijk om een overeenkomst uit te voeren die je met ons hebt gesloten. Of om de nodige stappen te zetten om tot zo’n overeenkomst te komen.
    Bijvoorbeeld: zodat jij kan meespelen op e-lotto of e-scooore (zie punt 4.1).
  • het gebruik van je persoonsgegevens is noodzakelijk om onze gerechtvaardigde belangen te behartigen, voor zover dit opweegt tegen jouw belangen en rechten. Dat geldt ook voor de verwerking van je gegevens om als bedrijf te kunnen functioneren (zie punt 4.4).
  • de wet verplicht ons om bepaalde gegevens te verwerken en door te geven aan de betrokken overheden (zie punt 4.3).